Preferencje Kupujących
W programie FAKTUROWANIE , HURTOWNIA i programie CONTROLLING znajdziemy narzędzie umożliwiające ocenę preferencji kupujących. Jest to niezwykle przydatne narzędzie do oceny dynamiki sprzedaży towarów, materiałów, czy usług dla konkretnego kontrahenta, czy grupy kontrahentów.
Zestawienie można dokonać w horyzontach czasowych (miesięcznych, kwartalnych, od początku roku) w podziale na grupę towarową lub szczegółowo według konkretnej kartoteki towarowej. Operator decyduje jaki zakres danych jest w danej chwili niezbędny. Wyboru dokonuje się poprzez zaznaczenie właściwych parametrów z listy dostępnych, która można uruchomić w lewych górnym ekranu - "click here to show /hide/move columns". Dodatkowo można sortować kolumny według wielkości sprzedanych ilości, czy wartości sprzedaży, co pozwala na klasyfikacje kontrahentów od strategicznych do detalistów. Dokonane zestawienia można zaprezentować w formie graficznej: wykresów słupkowych,wstęgowych,kołowych lub innych. Jest do jedno z podstawowych narzędzi skierowanych przede wszystkim do zatrudnionych w dziale marketingu. Przy odpowiednim zastosowaniu pozwala analizować szereg parametrów związanych ze sprzedażą.
Tworząc zestawienie możemy określić granicę obrotów od której będziemy emitować dane np. 10 000 zł – to minimalna kwota zakupów od początku roku. Tylko Kontrahenci powyżej te kwoty znajdą się w zestawieniu – i zestawienie będzie bardziej przejrzyste.
Zestawienie opisuje wartość sprzedaży netto w okresie i kwartałach, sprzedaż ilość oraz wartość udzielonych opustów.