Analizator terytorialny sprzedaży
Jest to specyficzny rodzaj analizy dla firm prowadzących sprzedaż zorientowaną na tzw. teren. Umożliwia dokonywanie terytorialnej analizy danych sprzedażowych i bieżącej oceny sytuacji zachodzącej w strukturze przychodów z konkretnej jednostki terytorialnej. Analizę tę można prowadzić na poziomie administracyjnym:
gminy,
powiatu,
województwa,
poczty,
osoby odpowiedzialnej za sprzedaż na określonym terytorium/ rejonie firmy,
grup towarowych.
Zestawienie jest dokonywane na podstawie należności – obrotów konta kontrahenta w ujęciu miesięcznym i narastającym, w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. Operator może dowolnie zestawiać przychody ze sprzedaży w podziale na województwa, powiaty, gminy, zakłady, sprzedawców/akwizytorów/osób odpowiedzialnych/itp, Kontrahentów, grup towarowych lub konkretnych towarów.
Wyniki prezentowane są w formie tabelarycznej. Spadek przychodów, w porównaniu do roku ubiegłego, sygnalizowany jest zmianą koloru - tak by zwrócić uwagę oglądającego zestawienie. Wyniki można też prezentować na mapach /prawy przycisk myszki/.
Źródłem danych jest program Finansowo - księgowy lub program Fakturowanie. Analizator może też importować i prezentować dane przygotowane w dowolnych programach.
Jest jednym z elementów Controllingu.